Huisregels

Eerste bezoek / Intake
Bij uw eerste bezoek verzoeken wij u om uw identiteitsbewijs en zorgverzekeringspas mee te nemen. Ook verzoeken wij uw patiëntendossier van uw vorige tandarts te laten opsturen naar ons e-mailadres (info@dentalmere.nl).

Als wij als uw gegevens hebben, dan vindt het mondonderzoek plaats waarbij wij uw gebitssituatie vaststellen en samen met u bespreken. Indien nodig zullen wij een behandelplan voor u uitdenken. Voor de intake kunt u rekenen op een bedrag tussen de €47 en €82. Indien u een tandartsverzekering heeft, wordt dit vaak wel gedeeltelijk of geheel vergoedt. Bij het eerste bezoek en de vervolgafspraken daarop verzoeken wij u wel direct na de afspraak te pinnen indien u geen aanvullende tandartsverzekering heeft.

Kinderen onder de 18 jaar vallen onder de basisverzekering en worden aldus gratis behandeld door de tandarts.

Aanvullende tandartsverzekering
Indien u een aanvullende tandartsverzekering heeft, worden de kosten geheel of gedeeltelijk vergoedt. Raadpleeg hiervoor de polisvoorwaarden van uw zorgverzekeraar. In de meeste gevallen sturen wij onze facturen direct naar uw zorgverzekeraar.

Annuleringsbeleid
U kunt kosteloos uw afspraak wijzigen indien u dit uiterlijk 24 uur voorafgaand meldt. Afmelden kan telefonisch, via whatsapp of per mail. Indien u per whatsapp/mail afmeldt, vergeet niet uw persoonsgegevens, de datum en het tijdstip van de afspraak te vermelden.
Indien u niet voldoet aan de 24 uurregeling en niet op tijd uw afspraak wijzigt, zijn wij genoodzaakt de gereserveerde tijd in rekening te brengen. Dit tegen een tarief van €25 per 15 minuten. Deze kosten worden niet door de zorgverzekeraar vergoedt.

Patiënten zijn zelf verantwoordelijk voor het nakomen of tijdig wijzigen van de afspraak.

Wij kunnen geen rekening houden met de volgende omstandigheden:

– Geen e-mail ontvangen; de afspraak herinnering is een service.
– Verkeerd genoteerd in eigen agenda
– Telefonisch geen contact kunnen leggen
– Onverwachts afwezig ivm werk, geen oppas, etc.
– Bij ziekte; tijdig aangeven

Tarieven
De tarieven heeft de overheid landelijk vastgesteld en kunt u via de volgende link raadplegen: https://www.allesoverhetgebit.nl/alles-over-kosten-en-vergoedingen/vergoedingen-mondzorg/

Nota’s
Als u 18 jaar of ouder bent en u heeft geen aanvullende tandartsverzekering, vragen wij u direct per pin af te rekenen. U krijgt desgewenst een nota mee als betalingsbewijs. Indien u een (resterende) aanvullende tandartsverzekering heeft, kunnen wij de kosten direct bij uw zorgverzekering innen. Wij werken met de factoringbedrijf Infomedics voor het versturen en innen van onze rekeningen. Informatie over uw factuur en mogelijkheden van betalen in termijnen kunt u krijgen op informedics.nl of bel 036- 2031900.

Veranderingen
Geef veranderingen in naam, adres, contactgegevens, verzekering en onderbewindstelling tijdig aan. Geef ook veranderingen in uw medische gezondheid en medicatie door aan uw behandelaar, deze kunnen van invloed zijn op de behandeling.

COVID-19 beleid
Het beleid wat we volgen i.v.m. de coronasituatie, is dat we alleen mensen in de praktijk toelaten waarvan we met grote zekerheid weten dat ze gezond zijn. Indien u op één van onderstaande vragen met ‘ja’ antwoord, dan verzoeken wij u om uw afspraak minimaal twee weken uit te stellen.

• Heeft u nu corona?
  • Heeft u nu huisgenoten/gezinsleden met corona?
  • Bent u genezen van corona korter dan 2 weken geleden?
  • Heeft u één of meerdere van de volgende symptomen: verkoudheid, niezen, hoesten, keelpijn, benauwdheid, koorts (meer dan 38⁰C)?
  • Heeft u huisgenoten/gezinsleden met deze symptomen?
  • Bent u in thuis isolatie?
  • Woont u in een verpleeghuis of instelling voor mensen met een verstandelijke beperking?

Omdat handhygiëne bij deze virusuitbraak een belangrijk bron van besmetting blijkt te zijn, zullen wij u bij betreden van de praktijk vragen uw handen te desinfecteren. We verzoeken u daarna uw gezicht en zaken zoals mobiele telefoons niet meer aan te raken. In de wachtruimten en bij het maken van afspraken proberen we met elkaar zo goed mogelijk de 1,5 meter afstand te bewaren. In de behandelkamer houden we ons aan de Richtlijn Infectiepreventie in Mondzorgpraktijken en hebben we aanvullende hygiënemaatregelen genomen.

Extra aanwijzingen

• Kom niet te vroeg. U bent 5 minuten voor aanvang van de afspraak welkom.
  • Kom alleen naar uw afspraak. Indien strikt noodzakelijk mag maximaal 1 ouder of begeleider meekomen.
  • Volg de aanwijzingen van ons personeel op.
  • Verlaat na uw behandeling zo spoedig mogelijk de praktijk.
HieralleenPinnen_Kassasticker_160x43,5mm